Ҫамрăк финансистсем
Петрова Л. М. |
Тĕллевĕ: Ачасене ҫемье бюджечĕ мĕнрен йĕркеленни ҫинчен каласа ăнлантарасси.
Вĕренÿ тĕллевĕ:
- юмах – халап урлă ачасене чăвашсен укҫа – тенкĕпе ҫыхăннă историйĕпе паллаштарасси.
Аталану тĕллевĕ:
- ачасемпе шухăшлава,тавракурăма аталантарассии,
- «бюджет» ăнланăвĕн пĕлтерĕшне тата унăн тĕп ҫăлкуҫĕн пĕлтерĕшне уҫса парасси.
Воспитани тĕллевĕ:
- ачасене укҫа – тенкĕне перекетлĕ тыткалама вĕрентесси.
Словарь ĕҫĕ, ăса хывмалли сăмахсем: тимĕр укҫа, хут укҫа, электронлă укҫа (карточка).
Текста малалла вулăр...
Хĕвелĕн вăйĕ - унăн пайăркисенче
Степанова С. В. |
Тĕп тĕллев: ачасене тăваткал евĕрлĕ хутран хĕвел сăнарĕн-ÿкерчĕкне ăсталама вĕрентесси.
Пĕлÿ тĕллевĕ: ачасене салфеткăна чăваш эрешĕпе усă курса хитрелетме вĕрентесси.
Аталантару тĕллевĕ: ачасен пуçаруллăхне тата пултаруллăхне аталантарасси.
Сăпарлăх тĕллевĕ: ачасене тăрăшса, ÿсĕмлĕ ĕçлеме, тĕллеве пурнăçлама вĕрентесси.
Умĕнхи ĕç: Ачасене хĕвел паллипе паллаштарса ăна ăсталасси.
Усă курнă технологисем: информаципе хутшăну технологийě.
Малтан тунă ěçсем (ачасемпе): чăваш халăх вăййисем выляни, шут сăввисем вěренни.
Текста малалла вулăр...
«Красивая салфетка»
(Конспект продуктивной деятельности (аппликации) в средней группе)
Афанасьева Л. Ю. |
Образовательные задачи:
Учить детей замечать изделия чувашского декоративно-прикладного искусства. Дать представление о чувашских вышитых изделиях. Развивать интерес к аппликации, усложняя её содержание и расширяя возможности создания разнообразных изображений.
Развивающие задачи:
Побуждать детей к созданию аппликации по мотивам чувашской вышивки. Закрепить навыки аккуратного наклеивания.
Воспитательные задачи:
Вызывать интерес к рассматриванию изделий из ткани с чувашскими узорами.
Текста малалла вулăр...
Тăван чĕлхе - халăхăн аваллăхĕ
Морозова В. Г. |
(Аслă ушкăнри ачасемпе Чăваш чĕлхи кунне халалласа ирттермелли уяв сценарийĕ)
Пĕлÿ тĕллевĕ: ачасене чăваш халăх йăли-йĕркипе интереслентересси, халăх юрри-ташшине, вăййине вĕрентесси, тĕрĕ пĕлтерĕшне уçса парасси.
Аталантару тĕллевĕ: ачасене илемлĕхпе эстетика тĕлĕшĕнчен аталантарасси, илеме курма хăнăхтарасси.
Воспитани тĕллевĕ: тăван халăх историне, тăван чĕлхене юратма тата хисеплеме вĕрентесси.
Словарь ĕçĕ: тухья, алтăр çăлтăр.
Кăтарту хатĕрĕсем: чăваш тĕррисем çинчен калакан презентаци, тухья, чăваш çи-пуçĕ.
Текста малалла вулăр...
Ҫᾰварни-Масленица
Васильева Л. Е. |
Куликова Л. Н. |
Дети с песней «Сар ача» заходят в муз.зал.
В избе хлопочет хозяйка, услышав пение детей ,она выходит из избы.
Хуҫа хĕрарᾰмĕ: Ай , маттур та эсир, ачасем ! Ҫав тери илемлĕ юрлатᾰр!
1 ача:Ҫᾰварни,ҫᾰварни,
Ҫᾰварни килет,куртᾰр-и?
Ҫуркунне ҫитет,сисрĕр-и?
Хирĕҫ тухса илтĕр-и?
Хуҫа хĕрарᾰмĕ: Килĕр , иртĕр, ачасем ,пурин валли т е вырᾰн ҫитет.
Текста малалла вулăр...
Хлеб - наше богатство
Все мы живем в 21 веке, развиваются новые технологии, открываются новые супермаркеты и рестораны, но теряется самое ценное - отношение к земле русской, к ее бесценному богатству - хлебу, к труду хлебороба.
Работая в детском саду, уделяю огромную роль воспитанию у детей любви к родной земле, любви к Малой Родине. Проводя огромную работу, всегда задумываюсь над тем, как воспитать в детях гуманное отношение к хлебу, к непосильному и ответственному труду хлеборобов. Как заставить маленького человека-дошкольника уважать труд других людей? Как дать детям почувствовать запах хлебного поля, услышать шелест колосьев, увидеть и почувствовать красоту утренней зари, когда восходит солнышко и колосья, шелестя, тянутся к нему; как поет звонко жаворонок в небе и стрекочут кузнечики, а из-за огромного поля выглядывают синие глаза васильков.
Текста малалла вулăр...
Опыт использования бросового материала в игровой и творческой деятельности дошкольников
ИГРА – это главное занятие ребёнка. Игра для них – учеба, игра для них труд, игра для них серьезная форма воспитания, способ познания окружающего мира. ИГРУШКИ – её атрибуты. И задача взрослых не только не мешать играм ребенка, но и создавать развивающую игровую среду, учить ребенка играть в самые разные игры. Стараться, чтобы игры были содержательны, интересны, наполняли жизнь детей радостью и деятельностью, развивали их всесторонне.
А что делать, если ребенок потерял к игрушкам интерес? Один из простых способов на время убрать её в шкаф. Можно детям предложить разный бросовый материал. Это фантики, коробки, крышки, нитки, бутылочки, ореховые скорлупки, семена арбуза, дыни, кабачков, тыквы и т.д. Ведь это благодатный материал для развития наших детей. Достаточно проявить немного фантазии, и у детей появится множество увлекательных занятий.
Текста малалла вулăр...
Хěллехи вăрманта
Андреева Н. Г., Николаева О. В. |
Образовательные задачи
Повторить и закрепить изученный материал по темам: «Животные», «Птицы», «Зима».
Развивать умение называть птиц, животных, деревья на чувашском языке, давать их количественную, качественную характеристику, давать развернутое описание, указывая на наиболее существенные признаки.
Развивающие задачи
Развивать фонематический слух, упражнять в правильном произношении звука ҫ, слова чăввик – чăввик, чěвěл – чěвěл.
Совершенствовать восприятие на слух и произношение слов: сырᾰш, чᾰрᾰш, пилеш, хурᾰн, ҫырла, пакша, тилě, кашкăр, хÿре, сикет, ларать, утать.
Текста малалла вулăр...
Кăмпа айěнче
(Юмах)
Андреева Н. Г., Николаева О. В. |
Вăрман. Кайăксем юрлаççĕ. Асламăшĕпе мăнукĕ вăрмана çитрĕç.
Асанне.
Ак çитрĕмĕр вăрмана
Шурă кăрăç пуçтарма.
Атя, мăнук, пуçтарар,
Карçынккана тултарар.
Мăнук.
Уя ҫумăр йĕпетет,
Çÿлте аслати кĕрлет.
Асанне.
Ӣĕри- тавра шыв кăна,
Пытанма çук ниăçта.
КĂМПА ТУХАТЬ.
Мăнук.
Текста малалла вулăр...
Тĕлĕнмелле çул çÿревре
Паневина С. М. |
(вăйă евĕрлĕ заняти конспекчĕ)
Тĕллевĕ:
1). Ачасен математикăри ăнлавĕсене вăйăра усă курма хăнăхтарасси.
2). Геометри фигурисем çинчен пĕлĕве ÿстересси.
3). Япаласен вăрăмăшне, сарлакăшне тата çÿллĕшне танлаштаракан хăнăхусене çирĕплетесси.
Кирлĕ материал: геометри фигурисем (тăваткал, виç кĕтеслĕх), чăрăшсем (çÿлли тата лутри); мулкач, кăмпа, йĕкел, мăйăр ÿкерчĕкĕсем; тетте: ăслă Тăмана; кăвак тĕслĕ пусма тăрăхĕсем, хăма татăкĕсем.
Заняти йĕрки:
Зала капăрлатни: симĕс кавир - вăрман уçланки; мольберт.
Текста малалла вулăр...
Мулкачпа пĕрле выляр-и?
Морозова В. Г. |
Тĕллевсем: ачасен пуплевне аталантарасси тата пуянлатасси, калаçура паллă ячĕсемпе усă курма вĕрентесси, юмахри сăнарсемпе тĕл пултарса ачасен кăмăлне çĕклесси, «нумай» тата «пĕрре», «пысăк», «вăтам» тата «пĕчĕк» ăнлавсене астуса юлтарасси.
Мероприятире кирлĕ хатĕрсем: алла тăхăнмалли мулкач, кашни ача валли хутран ăсталанă мулкач маски, «Çарăк» юмах валли фетртан тунă сăнарсем, экран, компьютер.
Уяв юхăмĕ:
Ачасем çаврашкана тăраççĕ.
Хĕвел ир-ирех тухать (аллисене çÿлелле çĕклеççĕ),
Каçхине анса ларать (аллисене антараççĕ),
Пирĕнпе вăл савăнать (алă çупаççĕ),
Ырлăх-сывлăх, ай, сунать?
Текста малалла вулăр...
Пĕчĕк çăлкуçран
Краснова Татьяна Николаевна |
Манăн ĕçĕн тĕллевĕ - ача сачĕнчи шăпăрлансене вĕрентнĕ май вĕсенче сапăрлăх- тĕрĕслĕх, ырăлăх, тăванлăх туйăмĕсене упраса хăварасси, аталантарма майсем тупасси.
Пысăк юхан шыв пĕчĕк çăлкуçран пуçланать. Ача чунне тĕрĕслĕх, ырăлăх, тăванлăх туйăмĕсене хывса хăваратăн-ÿссен вăл тÿрĕ, йĕркеллĕ çын пуласси куçкĕретех. Ĕçченлĕх, сăпайлăх, тараватлăх - чăваш çыннин çак ырă енĕсем кашни ачарах аталанччăр тесе тăрăшмалла.
Ачасене чăвашла таса та çăмăл калаçма, пĕр-пĕринпе сăпайлăн хутшăнма вĕрентнипе пĕрлех эпĕ хам ума кунсерен пурнăçласа пымалли тата пысăкрах тĕллев лартатăп- ман пĕчĕк шăпăрлансем шкул çулĕнче те, ÿссе çитĕнсен те хăш-пĕрисем пек чăваш пулнишĕн ан вăтанччăр, ан ÿкĕнччĕр, ку çеç те мар- чăваш халăхĕн ывăл-хĕрĕ пулса çуралма пÿрнишĕн чун-чĕрерипе хăпартланччăр, чăваш халăхне, ун чĕлхине, йăли-йĕркине , юрри-ташшине те хисеплеччĕр, унăн культурине малалла кайма чаракан хăш-пĕр чăрмавсене куллен çĕнсе пыма вĕренччĕр.
Текста малалла вулăр...
Два веселых медвежонка Тим и Том
Действующие лица: Медвежата Тим и Том, пес Гам, доктор Зая, ведущий.
Под музыку выходит ведущий.
Вед: Ребята, вы любите сказки слушать?
А вы любите фрукты кушать?
Тогда рассаживайтесь поудобнее , и приготовьтесь слушать занимательную историю про двух медвежат.
Медвежата Тим и Том
Жили в комнате вдвоем.
Оба сделаны из плюша
У обоих нос и уши.
И у каждого из братцев
Есть две пары мягких лап.
Чтобы утром умываться
И чтоб лазить с пола в шкаф.
(Выходят медвежата.)
Тим: Доброе утро Тим!
Том: Доброе утро Том!
Дай мне лапу, и пойдем.
Песня «Медвежата» (под русскую нар.
Текста малалла вулăр...
Уçăлма тухнă шăши çурисем
Петрова Л. М. |
Тĕллевĕсем:
ачасене чăваш юмахĕ-халапĕпе, юррисемпе, вăййисемпе интереслентересси; вĕсен пĕлĕвне, ăнлавне, тавра курăмне аталантарасси; сцена çинче сăпайлă пулма, хăйсене тĕллĕн выляма хăнăхтарасси.
Кирлĕ хатĕрсем:
сăнарсен костюмĕсем, пĕчĕк тенкелсем, пÿрт, йывăçсем.
Юмах юхăмĕ:
Ертсе пыракан: Урамра уяр, хĕвеллĕ, ăшă çанталăк тăрать. Шăши çурисем шăтăксенчен тухнă та выляма пуçланă (чăваш халăх вăййи «Ура çине пусмалла»). Вĕсем карта çинче ларакан автансене асăрханă.
1-мĕш шăши çури: (автансем çине пăхса тĕлĕнсе калать) Камсем кусем?
Текста малалла вулăр...
ТЕАТРАЛИЗОВАННАЯ ИГРА- СКАЗКА «РУКАВИЧКА»
Ведущий: Здравствуйте взрослые !
Здравствуйте дети!
Самые лучшие дети на свете!
Мы вам сказку написали,
Эта сказка для ребят-
«Рукавичка» на новый лад.
Слайд №1 «РУКАВИЧКА».
установка на восприятия сказки (зимний лес)
Исполнители .Дети-звери . Сидят на пеньках в лесу за деревьями. Входит Дед Мороз. Ходит по лесу.
Ведущий: Ну, и рукавички у него!
Мы такой не видели никогда!
Дети, споем про это песню.
Песня «Дед Мороз»
(Дети –звери поют и выполняют движения, в соответствии со словами песни. Дед Мороз теряет рукавичку. Уходит. Дети-звери садятся на пеньки за деревьями).
Текста малалла вулăр...
Конспект организационной деятельности в режимных моментах
Сильвестрова С. В. |
Образовательные задачи: уточнить и закрепить представления об овощах и фруктах; продолжать знакомить детей с русским народным творчеством-сказкой; побуждать детей использовать в собственной речи отрывки из сказки; совершенствовать умения согласовывать существительные и местоимения с глаголами; продолжать развивать звукопроизношение гласных звуков через звукоподражании («мяу-мяу», «гав-гав», «пи-пи-пи»).
Коррекционно-развивающие задачи: развивать мелкую моторику, память, слуховое внимание, наглядно-действенные формы мышления; упражнять в дифференцировке предметов на несколько групп.
Текста малалла вулăр...
Природа нашего края
Цель: знакомить с понятиями «лес», «луг» систематизировать и дополнить знания детей о многообразии животного и растительного мира родной природы; знакомить экологической системой Чувашской Республики; Красной книгой; воспитывать любовь к родному краю и бережное отношение к природе.
Оборудование:
- карта Чувашской Республики с изображением герба и флага;
- письмо от куклы Илемпи;
- картина леса и луга;
- карточки «Правила поведения на природе», схема дерева;
- предметные картинки дуба, липы, березы, сосны, ели, осины, кабана, мыши, лисы, волка, птиц, желудя, цветов и трав;
- Красная книга Чувашской Республики.
Ялан янратăр ача сасси
Карасева С. Н. |
Тĕллев: ачасене ырă туйăмлă çепĕç юрă-кĕвĕ ытамне кĕртесси, ачасен тавракурăмне, ăс-тăнне аталантарас, çынлăхне ÿстерес тĕллевпе ача- пăча сăмахлăхĕн тĕслĕхĕсемпе пурнăçра усă курма хавхалантарасси. Чăвашсен тăванлăх туйăмне упрас туйăма аталантарасси.
Çак вăйăна 5-6 çулхи ачасемпе ирттерме пулать.Кураканĕсем- ашшĕ-амăшĕсем, воспитательсем.
Усă курмалли хатĕрсем: сăпка, краççын лампи,пиçиххи, юман тата çăка ÿкерчĕкĕсем.
Вăйă йĕрки
Воспитатель: Ачасем, пăхăр-ха, мĕн-ши ку? Асамлă çăмха пулас.Унпа пĕрле темĕнле хут пур пулас.
Текста малалла вулăр...
■ Страницăсем: 1, [2].