
42-мĕш кăларăм:
■ Журнала çырассиЖурнал валли материалсем, вĕсене калăплассипе хатĕрлесси, пичетленнĕ материалсемшĕн сертификат çырăнса илесси тата ытти хăш-пĕр хăйне евĕрлĕхсем пирки сăмах каласшăн тепĕр хут Ахаль журналпа танлаштарсан интернет журналăн мелĕсемпе майĕсем ытлараххи куçкĕретех. Кунта эпир çыруллă материалсемпе сăн ÿкерчĕксемсĕр пуçне ытти электрон материалсене те хаваспах йышăнатпăр. [...] |
■ "Даниил Филимонович Филимонов" конкурс итогĕсем"Даниил Филимонович Филимонов" конкурс итогĕсене пĕлтеретпĕр. Конкурса килнĕ ĕçсене Николай Филимонов, Даниил Филимоновăн ях тăсăмĕ, хăйĕн çемйипе пĕрле хакларĕ. [...] |
Методика кăтартăвĕ
■ Тăван (чăваш) литератури урокĕсене ҫĕнĕлле ирттермелли урок çул-йĕрĕИванова Надежда Григорьевна Ҫĕнĕ вĕренÿ технологисемпе усă курса ирттермелли урокăн çул-йĕрĕ мĕнрен пуҫланать? Чи малтан урок тĕсне суйласа илнинчен. [...] |
Орфографи ыйтăвĕ
■ Шкул пуррине шута илмелле«Хыпар» хаçатра (2021, çĕртмен 4-мĕшĕ, 9 стр.) Ирина Кошкина корреспондента Чăваш халăх писателĕ Юхма Мишши панă интервью пичетленсе тухрĕ. [...] |
Методика
■ Сценарисен тематики пуянланса пыратьТăван чĕлхене, литературине тата культурине вĕрентекенсен паха опытне сарас, вĕсен кулленхи ĕçне çăмăллатма çителĕклĕ чухлĕ чăвашла уяв сценарийӗ пуçтарас тĕллевпе Чăваш Республикин вĕренÿ институчĕ çулсерен воспитательсемпе учительсем чăвашла çырнă сценарисен конкурсне ирттерет. 2021 çулта конкурса тĕрлĕ вĕренÿ организацийĕнче ĕçлекен педагогсем хутшăнчĕç. [...] |
Чăваш культури
■ «Пÿрт-çурт» урок планĕФедорова Г. А. (6-мĕш класра ирттермелли тăван ен историйĕпе культури урокĕн планĕ) Урок тĕсĕ: Çĕнĕ пĕлÿ илмелли урок. Ачасен ÿсĕмĕ: 6-мĕш класс. [...] |
Шкул библиотеки
■ О реализации Концепции развития школьных информационно-библиотечных центровИлларионова А. Н. Прошло пять лет с тех пор, как Министерством образования и науки РФ была утверждена Концепции развития школьных информационно-библиотечных центров» (Приказ от 15 июня 2016 г. N 715). Цель данной Концепции - создание условий для формирования современной школьной библиотеки как ключевого инструмента новой инфраструктуры образовательной организации, обеспечивающей современные условия обучения и воспитания. В соответствии с этим документом новая школьная библиотека как социальный институт призвана выполнять следующие основные функции: - информационно-методическая функция – обеспечение доступа к информации, удовлетворение информационных потребностей обучающихся, педагогических и других категорий работников общеобразовательных организаций, их поддержка при работе с информационно-образовательными ресурсами (в том числе, электронными); - образовательная функция – полноправное участие в образовательном процессе, формирование универсальных учебных действий на метапредметном уровне, поддержание единства образовательного пространства, апробация и внедрение новых образовательных технологий, связанных с межпредметной и внеучебной деятельностью, сетевыми формами обучения, семейным обучением и самообразованием; - культурно-просветительская функция - обеспечение духовно-нравственного развития читателей, патриотическое воспитание, приобщение их к ценностям отечественной и мировой культуры, помощь обучающимся и учителям в понимании прошлого, настоящего и будущего страны и всего человечества; - профориентационная функция – помощь обучающимся в профессиональном самоопределении, формировании и корректировке их индивидуальных образовательных траекторий; - каталогизация доступных информационных ресурсов, поддержка укомплектованности учебниками (в т. [...] |
Ача панчинче
■ Расписные матрешкиОбразовательные задачи: продолжать расширять представление детей о предметном мире (народной игрушке), их существенных характеристиках, свойствах и качествах различных материалов (дереве), приобщать детей к декоративно-прикладному искусству дизайна матрёшек, развивать предпосылки для восприятия произведений искусства; Развивающие задачи: продолжать развивать декоративное творчество детей, умение создавать узоры по мотивам народных росписей, уже знакомых детям, закреплять умение создавать композиции на силуэтах игрушек (матрешёк), использовать характерные для того или иного вида народного искусства элементы узора и цветовую гамму. Воспитательные задачи: поддерживать стремление детей к самостоятельному созданию нового образа матрёшек, проявлять самостоятельность в выборе узоров, композиционного и цветового решения, способность видеть красоту созданного изображения. [...] |
Ачасен сывлăхĕ
■ Сывлăха упрас технологин элеменчĕсемпе чăваш чĕлхи урокĕнче усă курассиЛ. Г. Петрова Сывлăха упрас технологин тĕп тĕллевĕ – шкулта, шкул тулашĕнчи мероприятисенче пулнă вăхăтра ачан сывлăхне упрасси, шкул ачин сывă пурнăç йĕркине йĕркелес пĕлĕвĕпе хăнăхăвĕсене аталантарасси, илнĕ пĕлÿпе кулленхи пурнăçра усă курма вĕрентесси. Çитĕнекен ăру пур енлĕн аталанасси вĕсен ашшĕ-амăшĕнчен те, вĕрентекенсенчен те, патшалăхран та килет. [...] |
Сценарисем
■ Ачалăх телейлӗ тӗнче, юлать асăнмалăх кашнин чӗринче(Пĕтĕм тĕнчери ачасене хӳтӗлемелли куна халалланă, ҫуллахи каникул вăхăтӗнче шкул ҫумӗнчи кану лагерьне ҫӳрекен 5-6-мӗш класс ачисем валли хатӗрленӗ вăйă) Федорова И. Н. Вăйă тӗллевӗсем: • Астăвăм ирӗклӗхне, тимлӗхне, фантазие аталантарни, тӗрлӗ танлаштарусем туса шухăшлама, пӗтӗмлетӱсем тума вӗрентни; • пуплев этикечĕпе килĕшÿллĕн калаçăва тĕрĕс йĕркелеме, лару-тăрăва кура сăмахсемпе вырăнлă усă курма хăнăхни; • вĕренекенсене ашшĕ-амăшне, тăванӗсене хисеплеме вӗрентни; • ачалăхăн кашни самантне хаклама хăнăхни. Кăтарту хатĕрĕсем: компьютер, мультимеди проекторĕ, экран. [...] |
Класс тулашĕнчи ĕç
■ «Что делает язык ярким и выразительным?»Кирбитова Л. Л., Сидорова А. М. Цель : раскрыть значимость употребления фразеологических оборотов в немецкой и английской речи. Задачи: • ознакомить учащихся с отдельными устойчивыми фразеологическими оборотами; • дать эквивалентность перевода фразеологических оборотов на немецком, английском и русском языках; • воспитание толерантного отношения к культуре других языков Вступительное слово учителя: Фразеологизм - это воспроизводимая языковая единица, состоящая из двух или нескольких знаменательных слов, целостная по своему значению и устойчивая в своей структуре. [...] |
■ Тăван чĕлхе - пĕлÿ çăлкуçĕИ.Я.Яковлев ĕçĕ - хĕлĕпе паллаштарса чăваш эрнинче кĕçĕн классенче туса ирртернĕ уяв сценарийĕсем (ĕçсен тĕсĕсем.) Ака уйăхĕн -25 мĕшĕнче 2021 –мĕш çулта И. [...] |
Çĕнĕрех кăларăм |
Малараххи | ||
|
|